Köpvillkor för EliteArt
Om EliteArt
Företaget har sitt säte i Uppsala. Företagets postadress är Langsjärnsgatan 11C.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
Leverans
Våra normala leveranstider är 1–3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
Frakt & fraktkostnad
Vi erbjuder fri frakt vid beställningar över 600 SEK. För beställningar under detta belopp tillkommer en fast fraktkostnad som anges i kassan.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara.
Vid nyttjande av ångerrätten:
Du måste meddela oss skriftligen till [email protected] med namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor returen gäller.
Du ska returnera varorna inom 14 dagar från meddelandet.
Du står för returfrakt och ansvarar för att produkterna kommer fram i ursprungligt skick.
Undantag från ångerrätt:
Specialtillverkade produkter (exempelvis personligt anpassade tavlor eller handgjorda artiklar)
Förseglade produkter där förseglingen brutits
Tjänster som fullgjorts med ditt samtycke innan ångerfristen gått ut
Reklamation & klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan de skickas. Om en produkt är skadad eller felexpedierad vid leverans, kontakta oss direkt på [email protected].
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och erbjuder ny vara eller återbetalning.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå till följd av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel utanför vår kontroll (t.ex. force majeure).
Produktinformation
Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel och skillnader i produktbilder (t.ex. färgskillnader). Vi gör alltid vårt bästa för att visa produkterna så korrekt som möjligt.
Cookies
Vi använder cookies enligt lagen om elektronisk information för att förbättra användarupplevelsen. Du kan välja att neka cookies via din webbläsare.
Personuppgifter (GDPR)
Genom att handla hos EliteArt godkänner du vår dataskyddspolicy. Vi samlar endast in de uppgifter som krävs för att hantera din beställning och delar aldrig dina uppgifter med tredje part utan laglig grund.
Vi använder:
Paloma för nyhetsbrev
Swish som betalleverantör
Postnord för leveranser
Quickbutik som webbplattform
Du har rätt att begära utdrag, rättelser eller radering av dina uppgifter. Kontakta oss vid frågor.
Tvist
Vid tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).
Länkar: arn.se och EU:s tvistlösningsplattform
Svensk lag tillämpas.
Senast uppdaterad: November 2025